What Dragon Ball Saga Does EOS Ichigo Stop At?

What Dragonball Saga Does EOS Ichigo Stop At?

  • Dragon Ball(Goku, Red Ribbon and 23rd Tournament Saga)

    Votes: 1 7.7%
  • Saiyan Saga

    Votes: 7 53.8%
  • Namek/Freiza Saga

    Votes: 1 7.7%
  • Android/Cell Saga

    Votes: 0 0.0%
  • Majin Buu Saga

    Votes: 0 0.0%
  • God of Destruction/Golden Freiza Saga

    Votes: 0 0.0%
  • Universe 6 Saga

    Votes: 1 7.7%
  • Black Goku Saga

    Votes: 1 7.7%
  • Universal Survival Saga

    Votes: 2 15.4%
  • Results

    Votes: 2 15.4%

  • Total voters
    13
#1
At what Saga does EOS Ichigo stop at in Dragon Ball/Z/Super.

Basic Knowledge

Anime/Manga feats only

All characters will be in character

How far will he get before he is defeated!
 
#7
That says nothing.

Kuwabara from Yu Yu Hakusho can slash through dimensions but stat wise, he’d still get murked by anyone Saiyan Saga or higher
When we call people dimension breaking we obviously mean with sheer power alone, not via abilities like Kuwabara

Black Tape Saga Yusuke is dimensions breaking, not Kuwabara
 

Yoho

✌𝓣𝓱𝓮 𝓢𝓲𝓶𝓹𝓵𝓲𝓬𝓲𝓽𝔂 𝓸𝓯 𝓛𝓲𝓯𝓮✌
#8
When you say dragon ball do you mean exclusively the OG series

Or is Z, Gt and super included in this aswell
 
#10
It lowkey depends on what meta you follow the planetary meta or the universal meta. Up to the Saiyan Saga with the former, with him being able to challenge Nappa in Bankai and idk with the latter, definitely would be able to take on people in Super by that point.
 
#12
When we call people dimension breaking we obviously mean with sheer power alone, not via abilities like Kuwabara

Black Tape Saga Yusuke is dimensions breaking, not Kuwabara
Again, that says nothing. Dimensions by themselves doesn’t matter unless we have details like the scale of them
 
#14
Again, that says nothing. Dimensions by themselves doesn’t matter unless we have details like the scale of them
The dimensions in this case are pretty clear unless you want to argue why they aren't universes or at least beyond planets. The world of the living represents our irl universe and the SS is a dimension that mirrors it in size. We see both realms shaking with Senjumaru's feat and even if you want to low ball it, it's more than planetary since we see stars, the moon, etc, in both realms.

This is done via her reiatsu/AP while using her true power and Ichigo scales above Senjumaru in base.

It's better to wait and see what the anime does since it's already changed a few things in terms of story/lore and powerscaling.
 
Last edited:
#15
The dimensions in this case are pretty clear unless you want to argue why they aren't the universes. The world of the living represents our irl universe and the SS is a dimension that mirrors it in size. We see both realms shaking with Senjumaru's feat and even if you want to low ball it, it's more than planetary since we see stars, the moon, etc, in both realms.

This is done via her reiatsu/AP while using her true power and Ichigo scales above Senjumaru in base.

It's better to wait and see what the anime does since it's already changed a few things in terms of story/lore and powerscaling.
Good luck with Astaro lmao, a greater Bleach downplayer doesn't exist, if it isn't a huge explosion then it isn't a feat, so Bleach is hill level.
 
#16
Good luck with Astaro lmao, a greater Bleach downplayer doesn't exist, if it isn't a huge explosion then it isn't a feat, so Bleach is hill level.
Eat shit


The dimensions in this case are pretty clear unless you want to argue why they aren't the universes. The world of the living represents our irl universe and the SS is a dimension that mirrors it in size. We see both realms shaking with Senjumaru's feat and even if you want to low ball it, it's more than planetary since we see stars, the moon, etc, in both realms.

This is done via her reiatsu/AP while using her true power and Ichigo scales above Senjumaru in base.

It's better to wait and see what the anime does since it's already changed a few things in terms of story/lore and powerscaling.
Pretty much. We need to see actual cosmologies being shaken, not just Earth

And even than, shaking 3 universes isn’t touching Universe destruction from Battle of the Gods onwards
 
#17
Eat shit


Pretty much. We need to see actual cosmologies being shaken, not just Earth

And even than, shaking 3 universes isn’t touching Universe destruction from Battle of the Gods onwards

You're most likely not going to get a visual scene of anything other than Earth because that's not the focus of the story. We don't need to explicitly see other planets and space if we know what the dimensions entail. If the World of the Living represents our universe and is made from physical matter, we don't need to see Neptune being shaken if the story doesn't involve it.

I just think it's unfair to ask for an explicit visual when we're told it's happening and then shown the feat in the places where it matters to the story.

At least you're open to discussion, if it was some other people, they would just argue that WoTL is just Karakura Town
 

TheAncientCenturion

I will never forgive Oda
‎‎‎
#18
Only way DBZ characters can beat Ichigo is if they can blitz him, EoS Ichigo's full potential was great enough to threaten a being capable of destroying/merging three dimensions (potentially complete universes) by destroying the Dangai (a 4th dimensional space that's infinite).
 
#19
Again, that says nothing. Dimensions by themselves doesn’t matter unless we have details like the scale of them
bruh I legit hate when powerscalers get anal about size scaling.

Bleach is based off our world, SS is a parallel of our world. What actual size do you want? Want me to call Neil Degrasse Tyson or something LMAO
 
#20
bruh I legit hate when powerscalers get anal about size scaling.
Same, but he does have a point tbh. If a pocket dimension is the size of a room then breaking through that isn't gonna be a good feat. Ulquiorra broke out of a dimension before, but he's not on Senjumaru's level.

But in this case here, it's disingenuous to argue that the World of the Living and Soul Society aren't universes or at least beyond planets. We know the details of the dimensions, so to argue that we don't see other parts of it that aren't relevant is just nitpicking at that point. That's just blatant downplay imo
Post automatically merged:

Only way DBZ characters can beat Ichigo is if they can blitz him, EoS Ichigo's full potential was great enough to threaten a being capable of destroying/merging three dimensions (potentially complete universes) by destroying the Dangai (a 4th dimensional space that's infinite).
Did you mean the Garganta or the Dangai?
 
Top